איך ללמד את הילד שלי לישון

איך מתחילות בעיות שינה ואיך נמנעים מהם?

כשתינוק מגיח לעולם הוא אינו מבדיל בין יום ללילה והוא רגיל עוד מרחם אימו לתנועתיות, מקצב וקול מעומעם לאורך כל היום. בנוסף, רמת המלטונין בדם (ההורמון האחראי על השינה) נמוכה ולכן קשה לו להירדם באופן עצמאי. לנו, ההורים מאוד חשוב להחזיר לו את התחושה הרחמית ולסייע לו להירדם לאורך היממה.

הרצון הזה מאוד נכון וחשוב, שכן בחודשים הראשונים התינוק חווה קשיים של התפתחות, בניית מערכת עיכול ושינויים רבים נוספים, והרצון להקל עליו יחד עם הענקת תחושת בטחון וערסול היא נכונה ואף נחוצה. יחד עם זאת, חשוב לדעת מתי הדברים צריכים להשתנות. תחילה חשוב להבין כי רק לתינוק אחד מתוך חמישה יהיו קשיים בהירדמות ולכן ניתן תמיד לנסות ולאפשר להם להירדם לבד כבר מגיל 0. לעיתים תינוקכם יכול להפתיע אתכם, למלמל ולהירדם בעצמו. במידה ולא כך הדבר הקלו עליו בחודשים הראשונים וסייעו לו להירדם. הורים רבים בתקופת " הגזים" מגלים את כדור הפיזיו, העגלה, הנסיעה ברכב, ההרדמה בהקפצות וכו'… כל אלו טובים ויפים להרגעה אך מהר מאוד הם הופכים לשיטת הרדמה גם בגיל 10 חודשים ויותר עד שמגיעים לחוסר שליטה. תינוק הרגיל להירדם בצורה מסוימת  זקוק לאותה שיטת הרדמה גם באמצע הלילה כשהוא מתעורר ולכן חשוב לדעת מתי לשים לזה סוף. בחודשים הראשונים זה נכון וחשוב לאפשר להם להירדם על הידיים, בנדנוד, בעגלה, במנשא – כל מה שמקל ועוזר אך לקראת גיל 3 חודשים נסו להימנע משלל העזרים והניסיונות.
נגמרה תקופת הגזים? זה הזמן לארגן להם את השגרה… (למאמר בנושא סדר יום) ויחד עם זאת לארגן להם את השינה.
התחילו בהרדמה על הידיים אך עם לחישה, טפיחה ופחות תנועתיות. לאחר מכן נסו להניח במיטה וללטף, לטפוח, ללחוש. כן לסייע בהרדמה אך לעשות זאת באופן מינורי. ככל שההרדמה תהיה יותר עצמאית כך הוא פחות ידרוש את עזרתכם להירדם שוב כאשר קם בין מחזורי שינה במהלך הלילה.

ככל שתתמידו בסיוע המינורי, תרימו כאשר בוכה ותורידו כשנרגע הוא יתרגל להירדמות במיטה שלו ויהיה לו קל יותר לישון לאורך הלילה. לקראת גיל 5 -6 חודשים יש לתינוקות את היכולת להירדם עצמאית ואז ניתן לאט-לאט גם לנסות ולהוריד את הלחישות, טפיחות ואז רק מגע, התרחקות איטית מהמיטה אך כל זאת עם מענה נכון לבכי. במידה ותהיו עקביים והדברים יעשו בצורה הדרגתית לא תזדקקו לעזרתה של יועצת שינה. על מנת שיהיה לכם קל יותר בהרדמה נסו לזהות סימני עייפות ברורים ותשכיבו בזמן הנכון – לא כשעייף מידי ולא כשערני מדי. השכבה בזמן הנכון היא הכלי המרכזי בהירדמות נכונה. יחד עם זאת חשוב להשכיב באותה הדרך ובאותו המקום – במיטה שלו בחדר חשוך על מנת שידע לזהות את הטקסיות הקבועה וידע שעכשיו אתם מצפים ממנו ללכת לישון. חזרתיות מאוד חשובה בגילאים האלו ומאוד מקלה על ההרדמות.
קחו בחשבון כי תינוקות אוהבים סדר ושגרה ומאוד קשה להם להכיל שינויים. גם שינוי שיקל עליהם בהמשך כמו למידה של שינה עצמאית לא יתקבל בברכה וילווה לעתים בבכי של מחאה. אפשרו להם להתרגל למצב החדש, זהו מתי הבכי הוא אופטימלי ומתי צריך להרים ולהרגיע ולהחזיר חזרה למיטה. ברגע שתתנו לו צ'אנס להתרגל למצב החדש הוא ישתף פעולה ואף ייהנה ממנו.

בתכלס, ברגע שתהיו מודעים לצרכים של תינוקכם, תייצרו לו סדר יום נכון, תשכיבו בזמן הנכון ובאותו המקום אתם תראו שלקראת גיל חצי שנה אתם ישנים מצוין בלילה, הוא ישן מצוין, ערני לאורך היום ולא תזדקקו ליועצת שינה. אך במידה ואתם מרגישים שהדברים יצאו משליטה וכולם בבית סובלים אל תהססו לפנות ותוציאו לעצמכם מהראש את המשפט " הוא כבר התרגל ואין סיכוי שנצליח לשנות". תאמינו בכם ובילדים שלכם שאתם יכולים לשנות את ההרגל. במידה ואתם לא בטוחים אם אתם זקוקים ליועצת שינה אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא (למאמר בנושא – מתי יודעים שצריך יועצת שינה) בהצלחה ולילה טוב 🙂

054-7912444

תמיד אשמח לייעץ ולענות על כל שאלה

בקרו בדף שלי

היחשפו לתכנים חדשים המפורסמים מידי שבוע

צור קשר

Paste your AdWords Remarketing code here